Skip to content

Lied zonder adem

January 14, 2015

Ik verga (naar Jona 2)

mijn mond loopt vol
mijn mond loopt vol maar ik schreeuw

ik stik, verdrink
ik zink maar ik schreeuw naar het licht

ik bid, ik smeek
ik smeek om een hand uit de lucht

uw hand, het water
het water slaat me overal

de vloed, de stroom
uw stroom sleurt me onder de vloed
uw stroom sleurt mij onder de vloed, de stroom

ik dacht daar diep in de zee
niemand die mij ziet
ik dacht daar diep in de zee
niemand die mij vindt
toch opnieuw sta ik voor uw huis

mijn keel, geen lucht
mijn keel zit dicht en ik stik

mijn haar, het wier
mijn haar zit vast in het wier

ik zakte naar de bodem
donkere kelder
put zonder lucht
u bracht mij boven

de dood, de druk
het water drukt mij hier dood
het water drukt mij hier dood, de druk

ik kraak, ik knak
mijn adem ontsnapt naar omhoog

ik sterf, ik zucht
mijn zucht stijgt op naar uw oor

ik lag daar slap op het zand
wie kwam mij te hulp
wie was mijn held
u dook mij op en bracht mij aan land

ik leef, ik zing
mijn leven bestem ik voor u
mijn leven bestem ik voor u, ik zing

mijn leven bestem ik voor u

[Pro Ministerio 43/1 (feb 2014) p. 10]

[In januari 2019 onder de titel ‘Ik verga’ op muziek gezet door Quintijn Tempelman en zijn groep ZilverZand op de EP Schreeuw naar licht, zie https://t.co/ihSvQUZtxs; https://t.co/CY3bCY5xXW en https://pbs.twimg.com/media/Dw8OCvxX4AAI2D3?format=jpg&name=240×240%5D

From → Uncategorized

2 Comments
  1. Mooi, Ruud! De benauwdheid is voelbaar, de zwakte..Wie anders dan een sterke God kan weer leven geven?

Leave a comment